Objectenbeeldbank Historisch Museum Hedel

Museumin1200jaar

Gedurende een jaar is in nauwe samenwerking met ZCBS (Zijper Collectie Beheer Systeem) gewerkt aan de objecten beeldbank van ons museum. Een gedeelte van onze collectie kan nu online worden bekeken. In de komende weken zullen meer objecten volgen.

Nieuwe aanwinst

Maquette brug

Onze verzameling maquettes is uitgebreid met een maquette van de Hedelse Brug, ofwel de Prinses Irene Brigade brug.
De brug is vervaardigd door dhr Peterusma, die voor ons museum al maquettes maakte van het Kasteel en de HH Kerk.
Vanaf zaterdag 30 september is de brug te zien in ons museum.

Kunst in De Sporen Van Eb en Vloed

Twee kunstenaars uit Hedel hebben de handen ineen geslagen voor een gezamenlijke expositie in ons museum. Clara van Wijnen en Rob van Niekerk, beiden geïnspireerd door de natuur, tonen vanaf 30 september hun momenten. Vastgelegd met camera, uitgewerkt tot prachtige kunstwerken. Een expositie waar water een centrale rol speelt, zowel zoet als zilt.

De expositie van Clara en Rob start zaterdag 30 september om 14.00 uur en zal worden geopend door de Maasdrielse wethouder Toine Nettenbreijers.

U kunt de prachtige foto’s zien van 30 september tot en met 4 november tijdens onze openingsdagen op maandagavond en zaterdagmiddag. De toegang is gratis.
De foto’s zijn te koop.

Golf 80 x 80 nr 052